Belangrijke mededeling: beveiligingsincident bij leverancier

29 mei 2024

Update: Beveiligingsincident bij leverancier succesvol opgelost

29 mei 2024 - Naar aanleiding van ons eerdere bericht over een recent beveiligingsincident bij één van onze leveranciers, kunnen we u laten weten dat uit zorgvuldig onderzoek is gebleken dat er geen gegevens van patiënten zijn ontvreemd. De betreffende leverancier Addcomm heeft ons dit vandaag laten weten.

Vooralsnog voeren we diverse tests uit om te bepalen of we weer veilig kunnen worden aangesloten op de nieuwe IT-omgeving van de leverancier. Tot die tijd blijven we onze oproepbrieven in eigen beheer versturen.

Mocht u vragen hebben, dan staat ons ondersteuningsteam voor u klaar. Bel naar 088 020 95 55 en kies 4 of 5 in het keuzemenu.

Wij danken u allen hartelijk voor uw begrip en vertrouwen.

Beveiligingsincident bij leverancier

24 mei 2024 - De afgelopen week is één van onze leveranciers geraakt door een aanval met een computervirus. Dit beveiligingsincident heeft gevolgen gehad voor de verzending van oproepbrieven voor bloedafname (incl. thuisprikken), medische diagnostiek en trombosezorg. Deze brieven worden namelijk vanuit het systeem van de betreffende leverancier verstuurd.

We hebben met onmiddellijke ingang alle automatisch verzendingen van oproepbrieven vanuit de betreffende leverancier stopgezet. Ook het verzenden van oproepbrieven via e-mail vanuit deze leverancier is voorlopig beëindigd. Inmiddels zijn we begonnen met handmatige verzenden van oproepbrieven zodat de patiëntenzorg gewoon door kan gaan. Verder hebben we melding gemaakt bij de Autoriteit Persoonsgegevens.

Onderzoek door beveiligingsexperts bij de getroffen leverancier moet uitwijzen welke data is ontvreemd. Zodra bekend is of en zo ja, welke gegevens van patiënten zijn ontvreemd, worden de getroffen patiënten hierover persoonlijk geïnformeerd.

Voor vragen kunt u contact opnemen met ons ondersteuningsteam.

088 020 95 55 keuzemenu, kies 4 en 5.

Bedankt voor uw begrip en vertrouwen in ons.